Apr 1, 2012

Tonkatsu cooking lesson in Texas! / テキサスでのとんかつレッスン

I had my first cooking lesson in Texas this morning. It was exciting. I visited Kim's place to teach her how to make some spinach and onion miso soup, tonkatsu and tamagoyaki (sweetened egg).

キムさんのお家にお邪魔して朝からとんかつのレッスンをしてきました。テキサスでは初めてのクッキングレッスンだったのでとってもドキドキでした。

I was impressed by how efficient and fast Kim was in her kitchen.

キムさんはとにかく台所でよく動いてくれたのでお料理がとても早く進みました。

We used peanut oil for frying, so Tonkatsu came out crispy and golden.

揚げ油にはピーナッツオイルを使ったのでとんかつが綺麗に揚がりました。

I think I put too much sake in my tamagoyaki (sweetened egg), but sake in tamagoyaki tasted good.

卵焼きにちょっとお酒を入れすぎた•••
食べたら酔っぱらうのではと思ったけど大丈夫でした 笑

No comments:

Post a Comment